2015. május 4., hétfő

Külföldiek reagálnak a magyar történelemre - Első Rész

Megint április, megint Ától Zéig blogolás. Természetesen angolul, a magyar ábécé nem férne bele egy hónapba... lényeg a lényeg, megint úgy döntöttem, bemutatom a magyar kultúra egy szeletét a nagyközönségnek a külön erre indított MopDog blogon. A téma derült égből villámcsapásszerűen keletkezett:
26 Haláleset a Középkori Magyarországon

Nagy meglepetésemre az egész blogkihívás egyik legnépszerűbb témája lett, rengeteg látogatót vonzott a MopDogra (ez úton is köszönöm a sok segítséget, ötletet, információt és bíztatást régész és történész ismerőseimnek, akik fáradságot nem kímélve ásták elő nekem a szaftosabbnál szaftosabb haláleseteket!) A látogatók, angol nyelven író-olvasó bloggerek a világ különböző pontjairól, mind a maguk módján reagáltak a magyar történelem sötét (bár sokszor vicces) oldalára. Gondoltam, összerakok egy csokorra valót a kommentekből, illusztrálandó, milyen reakciókat váltana ki egy átlag magyar törióra a külföldiekből.
Íme.

Magyar Benigna ledobatja harmadik férjét a várfalról házasságtörésért

"Tetszik, hogy 'dobatta' és nem 'dobta.' Úrinő! Nem akarta a saját kezeit összekoszolni. Remélem, adott borravalót a szolgáknak, miután kihajították a ház urát."

"El nem tudom képzelni miért nem lett negyedik férje..."

"Hát, ez is egy verzió arra, hogy 'kidobott az asszony...'"

Hunyadi László lefejzése (harmadszori próbálkozásra)

"El tudom képzelni samponreklámnak."

"Már most látom hogy a hármas szám nem szerencsés a magyaroknak..."

"Aú! Ha valaha lefejeznek, remélem elsőre sikerül."

Dózsa György és a tüzes korona

"Ez a Trónok Harcára emlékeztet..."

"Ha nekem kellett volna enni belőle, akkor az agyát ettem volna. Az legalább már megfőtt."

"Ezt nem kellett volna rögtön reggeli után olvasnom..."

Második Lajos belefullad a Csele patakba

"Tanultunk valamennyi Ottomán törit az iskolában, de nem emlékszem rá részletesen - abban a korban minden magyar a törökök ellen harcolt?"

"Lehet hogy azért maradt épen a holtteste mert olyan jó ember volt..."

"Emlékeztessetek, hogy vegyem le a páncélt mielőtt úszni megyek."

Könyves Kálmánnak kifolyik az agya a fülén egy fülfájásra való tapasztól

"Csak mondom, ha én félnék az öcsémtől, én megölném, nem megvakítanám... attól csak dühösebb lesz"

"Fennmaradt a fültapasz receptje? Remélem nem..."

"Felénk most is így működik az egészségügy."

"Miért nevettem fel?..."

Mátyás király és a mérgezett füge

"Ez úgy hangzik mint egy horrorfilm. 'Tessék kedvesem, egyél egy kis fügét.' Közben meg a nézők ordítanak, hogy NE EDD MEG!!!"

"Tegnap az olasz doktor miatt kifolyik az agyad, ma meg az olasz feleség éltető vizétől hal meg a király. Emlékeztessetek, hogy ne vegyek gyógyszert az olaszoktól."

"A ti törióráitok sokkal érdekesebbek a mieinknél..."

"Kezdem azt hinni hogy volt egy teljes bérgyilkos céh akik mind orvosnak álcázták magukat..."

Második Istvánt agyonölelgetik a kunok

"És mi a fenét csináltak közben a királyi testőrök?..."

"A másnapi hírekben: 'A királyt véletlenül agyonnyomták; a bosszúnépirtás elmarad.'"

Lehel kürtje

"Ez a Kalandozások Kora jó mókának hangzik..."

"Én Lehelnek szurkoltam."

"Lehet hogy nem igaz a legenda, de jobb így. Ha nem találja el a császár fejét, nem lenne ilyen érdekes..."

"Úgy látom a magyar történelem csupa móka."

Kőmíves Kelemen

"Nem értem hogy jut valakinek eszébe emberi hamvakat tenni a falba... Tehén nem lett volna jó?"

"Tessék, a halott nő a falban nem volt elég, a földnek el kellett nyelni a gyereket is..."

"Fene se gondolta hogy a feleségek ennyire tudnak kötődni."

"A munkamániások rossz emberek..."

Dugovics Titusz

"Magyarország menő hely. A történelem kicsit erőszakos, de marhára kúl"

"Erre kell a pótzászló."

"Azt hittem a kamikazét a japánok találták fel, de ezek szerint a magyarok."

"Már megint a törökök?!?!"

"Nagy ugrás az emberiségnek..."

"Ezentúl ha déli harangozást hallok, eldúdolom a magyar himnuszt... Csak előbb meg kell hallgatnom"

"Régen az emberek sokkal hősiesebbek voltak"

Tatárjárás

"Most az egész nemzetedet meg akarom ölelgetni."

"Ne is mondd! A tatárokkal nekünk is meggyűlt a bajunk..." (Irakból)

"Szomorú. Én nézegetem inkább a pulit."

Vazul és a forró ólom

"Arrafelé senkinek se volt szerencséje a fülével, mi?"

"Én azt hittem ólommérgezésről lesz szó..."

"Hát, akkoriban nem volt elektromos szék, és az akasztás unalmas."

"Ólommenteset kellett volna kérnie."

"Aú! Most elkezdett viszketni a fülem."

"Vajon kifolyt a másik fülén?..."

Báthory Erzsébet

"Az igazság érdekesebb, még akkor is ha a vámpír sztori kúl lett volna..."

"Megnéztem a filmet. Most, hogy tudom az igazat, a film jobban tetszik. Az igazságtalanság rosszabb."

"Affene, én azt hittem vámpír volt! Akkor ezek szerint Vlad Tepes is filantróp volt?"

"Báthory az én blogomon is nagyon népszerű" (vámpír témájú blog)

"A nőnek kell egy új PR felelős"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése