2011. augusztus 23., kedd

Bonyodalom a belépésnél

Az út többi részéhez méltón rázós leszállás után, 10 óra 20 perc repülési idő elteltével végül is újból (immár harmadszorra) amerikai földre támolyogtam az atlantai reptéren. Ez egyébként talán a kedvenc repterem az eddigiek közül; modern, tiszta, csinos, könnyen navigálható, és az emberek is jó fejek. Az utasokat villámgyorsan két sorra osztották: a hazatérőkre és az idegenekre. Utóbbiba kerültem én is, ám ezúttal meglepően kevesen voltunk, és gyorsan is haladt a sor. Egy reptéri egyenruhás fekete hölgy várt útlevél-ellenőrzésre és becsekkolásra. A jelenet nagyjából így zajlott:

- Milyen célból érkezett az USA-ba?
- Tanulmányi ösztöndíj.
- Melyik egyetem?
- East Tennessee State.
- És mit fog tanulni?
- Mesemondást.
A nő kezében ezen a ponton állt meg a papírmunka, és visszafordult hozzám a székben.
- Te most szórakozol velem.
- Dehogy. Van ilyen mesterképzés.
- Ez komoly?!
- Teljesen.
A nő erre visítani kezdett, ami az ő hangján felénk fordította a környező öt pult embereit is.
- Ezt nem hiszem el! Komolyan, ezt nem hiszem el!
Nagyon jót derült a dolgon, úgyhogy elmagyaráztam neki, hogy ez az egyetlen egyetem ahol ilyesmiből diplomázni lehet. Még jobban visított.
- Ez rajta van a papíron?
- Rajta.
Szerintem én vagyok az egyetlen bevándorló akinek tényleg tüzetesen elolvasták a DS2019-es nyomtatványát.
(Tényleg rajta van, hogy Storytelling)
- Hát ez kész. JACKSON! JACKSON gyere ide!
JACKSON, a biztonsági őr (akit a személyiségi jogok értelmében természetesen nem Jacksonnak hívtak), odakocogott hozzánk az érkezési csarnok túloldaláról. Már húztam is össze magam, mert látszott szegényen, hogy azt hiszi velem van a baj. A nőt nem zavarta, ő még mindig nagyon jól mulatott.
- Jackson. Találd ki miből lesz a lánynak diplomája!
Jackson türelmesen mosolygott.
- Passz. Aneszteziológia?
- Mesemondás.
Jackson is jót derült. A nő sebtében továbbadta neki az infókat, amiket tőlem hallott. Jackson joviálisan mosolygott tovább.
- Tennessee-re vall, hogy ilyesmiből adnak ki diplomát. Ki más ha ők nem?

Itthon vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése