2008. március 5., szerda

Tanárnőnek tisztelettel jelentem...

... már megint fejreálltam az amcsi oktatástól.
Kisöcsémet behivták az irodába és megrótták, mert megkérdezte az osztálytársait, hányast kaptak a dogájukra. Ez pedig kéremszépen főbenjáró bűn, mert ideát az iskolában fejvesztés terhe mellett titokban kell tartani az osztályzatokat; ha nagy vigan elújságolod valakinek, hogy "képzeld ötöst kaptam", a szájukra tapasztják a kezüket és nagy szemeket meresztenek - komoly illetlenség (még ideát az egyetemen is).
A magyarázat (számolt be kisöcsém, miután szabadult) az, hogy ha nyilvánosságra kerülnek a jegyek, akkor azok, akik rossz jegyet kaptak, majd rosszul fogják érezni magukat, szegények, és konfliktusuk támad azokkal, akik jobban tanulnak...
Nem fűzök a dologhoz több kommentet.
Egyébként 100% lett a spanyol szóbelim, ha érdekel valakit ;)

3 megjegyzés:

  1. ... azért ez nem is olyan nagy hülyeség. az se vezet sehova, ha a gyerekek a szülők pénztárcája alapján csinálnak rangsort egymás között, de legalább ilyen rossz, ha a jegyeik alapján dől el, hogy "ki a menő". (kellenek menők egyáltalán?)engem halálra idegesített régen egy osztálytársnőm, amiért minden dolgozat után hátraforgott, hogy, na, neked hány pontos lett? mindig "le akart győzni", és virult a feje, ha rosszabbat írtam, mint ő. na és akkor mi van? semmi. nem ezek az emberi értékek. persze, az kétségtelenül értelmesebb lenne, ha inkább a gyerekek szemléletmódján próbálnának meg változtatni, mintha tiltásokkal nevelik őket.
    az meg megint más, ha valaki a barátainak dicsekszik el a spanyol szóbelijével, akik büszkék rá. :) gratu, ügyes vagy nagyon!!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem hülyék! Van néhány jó dolguk, de azért eléggé huzatosak ezzel a "politikai korrektség" meg a "gyerekeket a széltől is óvni kell" dologgal. Így lesz egy csomó, tunya, kis zombijuk. Alíg várom! Zombi vadászat! :P

    H.

    VálaszTörlés
  3. Én se szerettem soha, ha a többiek elkezdtek faggatni, hogy, na, hányas lett, főleg, ha véletlenül valamim rosszabbul sikerült,mert akkor aztán nagyon boldogok voltak, de azért megtiltani nem kéne...

    VálaszTörlés