2008. március 9., vasárnap

Minden és semmi

Meghivó Tom Lee-től (mesemondó, mesemondó, együtt léptünk fel még novemberben, aki kiváncsi lapozzon vissza): összerakott egy új műsort teremtésmitoszokból, felnőtt közönségnek, legyünk szivesek megnézni és véleményezni, mielőtt szinpadra kerül. Mit mondhat erre az ember?
Naná!
Klassz műsor volt; másfél órás, átlag földi halandó számára jóval hosszabb és töményebb a kelleténél, de én minden percét élveztem. A világ minden tájáról összeválogatott teremtésmitoszokat hallottunk (a legtöbbet már ismertem, de ez sohasem zavar, ha jól adja elő őket valaki, sőt): jorubát, amerikai indiánt, indiait, görögöt, és az egészet megspékelte rövidebb, viccesebb, a termetés témájához lazán kapcsolódó szösszenetekkel (mint például a templomi beszéd, melyben szépen elénekelte, hogy "az ötödik napon pedig teremté Isten a paleo-antropológiát, a kvantuumfizikát és a molekuláris biológiát, és mivel látta, hogy ez igy bonyolult, teremté Isten a mitoszokat, hogy megértsék az emberek; és mivel Isten látta, hogy a mitoszok túlburjánzottak, teremté az antropológusokat és a mesemondókat, hogy rakjanak rendet..."). Tátott szájjal hallgattam az egész műsort (nagyon sokat kivett a közönségből is, meg Tomból is, le a kalappal a teljesitmény előtt). Most azon tanakszom, hallottam-e már mesemondótól egész estés szinpadi műsort; lehet, hogy nem ez volt az első, mindenesetre megint tanultam valami újat a jó programok megalkotásával kapcsolatban...

1 megjegyzés:

  1. ... a molekuláris biológiát igazán kihagyhatta volna az öreg, meglennék nélküle... :P :P :P

    VálaszTörlés